diumenge, 29 de setembre del 2013

Les classes i l'horari

Hola!

Com vaig prometre aquí estic un altre dilluns, avui us explicaré com és la meva vida diàriament, el meu horari  i les meves classes.
Les classes que tinc són: Writing 111: Language Matters, Education 246: English as a Second Language: Issues in Education, Education 353: Teaching of World Languages K-12.
La primera, que és d'escriptura és per mi la més complicada. És una assignatura en la que hem de llegir articles diversos que parlen sobre el llenguatge, vocabulari, sinònims, verbs, paraules inadeuqades, registres... i com podeu comprendre, en anglès per mi és un repte. De moment, vaig fent, demà tinc una reunió amb la professora i a veure que hi diu ella. He de dir, que tothom sap que sóc l'única que l'anglès no és la meva llengua nativa així que m'ajuden en tot i molt.
La segona, és molt més fàcil. És per aprendre a ensenyar l'anglès com a segona llengua, així que m'anirà perfecte per poder aprendre encara més com a mestra. De moment, hem après moltes coses sobre lleis americanes per immigrants i casos en els que l'educació és un problema quan l'anglès és una segona llengua. La professora ens posa moltes facilitats per fer els treballs i de moment en tot he tret A, així que aquesta tot i que en anglès, encara no ha estat un repte gaire difícil, encara que només estem a l'inici del quadrimestre.
Finalment, la tercera és ensenyar llengües del món, des de P-5 fins a 2n de Batxillerat. Fins ara, hem fet totes les teories d'adquisició del llenguatge com a primera llengua i com a segona llengua de la història dels Estats Units. A més, totes les metodologies que se'n deriven. I ara, planejarem classes farem petites pràctiques i seguirem analitzant quines són les bones pràctiques que hem de duu a terme a l'aula per a què sigui la millor manera d'aprendre l'idioma.
A més, d'això, també he de fer pràctiques a una escola per l'EDU 246, 20 hores. Per tant, vaig a l'escola St. Dominic dos dies a la setmana durant una hora i mitja, en la quan fem l'estona de lectura i alfabetisme. El meu rol és ajudar a l'aula a la mestra i quan ens dividim en petits grups o bé llegir o bé fer jocs amb paraules, fer descripcions... són nens i nenes de segon de primària. De moment, hi he anar dues setmanes i està sent molt gratificant veure com aprenen a llegir en anglès i quines són les parts en les que focalitzen més l'aprenentatge.
Per últim, per la classe de llengües del món, també he de fer 12 hores d'observacions. Aquestes, les puc fer a la universitat i cada setmana vaig a una classe diferent i observo com la professora fa la classe i després ho hem d'analitzar. Les últimes setmanes he anat a dues de classes de francès, una de principiants i una altra de nivell intermig. Aquesta setmana aniré a una d'alemany de principiant i la setmana que ve del nivell intermig. Les següents seran de nivell principiant de Japonès, xinès, rus, llatí, grec, noruec, a més de les de castellà que també les he d'anar a veure. Crec que pot ser molt interessant veure els diferents enfocaments que fan els professors en cada una de les diferents llengües.
Això pel que fa a les classes.
Però, també treballo. Com a nativa de castellà, treballo pel departament ajudant en diverses tasques, converses amb estudiants, ajudar-los a fer deures o assistint a diferents actes que s'organitzin. Això, 10 hores a la setmana, tot i que n'hi ha que treballo molt (com la passada) i que no treballaré gaire (com aquesta).
Finalment, i m'hauré de divertir una estona a part d'estudiar i treballar, que no és que no m'agradi, però bé, també estic a un equip de futbol. Juguem dos partits cada setmana, tot i que no hi ha campionat sempre. Per exemple, a l'Octubre s'acaba i comença a finals de novembre una altra vegada però com a futbol sala (interior) perquè a fora hi haurà neu. Al gener hi haurà una altra competició. I al març i al maig dues més ja a l'exterior si la neu ho permet. Així, hi ha 5 campionats diferents.

Amb tot, així queda un horari una setmana que treballo poc (les dues fotos de dalt) i una que treballo molt (les dues fotos de baix), tot i que com podeu veure tinc bastantes estones lliure per fer la tonelada de deures que hi ha sempre, però també hi ha dies, com alguns dijous que començo a les 8 del matí i acabo a les 8 del vespre.
Està en dues fotos perquè en una no hi cap tot.





A més, com podeu comprovar al calendari també hi tinc els partits del Barça, que a poder ser no me'n perdo ni un, mirant-los per FaceTime, i els del Chelsea, que algun que altre veig pel Mata.

Aquest és el calendari de festes d'aquest curs:


Aquesta és la classe on fem l'escriptura


I aquesta on fem les de llengües del món:

Totes dues d'estils ben diferents!

La setmana que ve us explico més cosetes! Fins dilluns!
Un petonàs per tots!


PD: En els moments més tristos la llunyania és quan més se sent. S'ha de tirar endavant i no oblidar els moments feliços que ens dóna la vida perquè mai sabem quan se'ns pot acabar. Una abraçada forta per aquells que ho necessiteu de part meva. Us estimo, Roser.

1 comentari:

  1. Encara que no tinc gaire temps per pensar en mi, sempre m'enrecordo de tu, i em quedo amb l'abraçada a distància, et trobo infinit a faltar. T'estimo molt i ànims! ets una crack i tu pots amb tot!!

    ResponElimina