dimarts, 7 de gener del 2014

Benvingut 2014!

Bon any nou a tots!

Avui us escric des de l'habitació de la casa on visc, al meu escriptori, feliç després d'haver començat una altra vegada les classes i amb més força que mai, emprenent aquest 2014 amb energia positiva i donant gràcies per la sort que tinc cada dia de poder estar vivint experiències com aquesta que m'enriqueixen edicativament, culturalment i com a persona immensament. I tot això no seria possible sense una família al darrere com la meva, que em dóna suport en les meves decisions, com passar les vacances de Nadal aquí tot i saber que em troben a faltar en aquestes dates senyalades. Gràcies, jo també us estimo i us trobo a faltar!
I també vull donar les gràcies a les famílies d'aquí, que m'han acollit a les seves cases com un membre més i que m'han ajudat a no tenir nostàlgia aquestes festes i gaudir del munt de coses que hem fet aquí.
Aquest és el collage que he penjat a les meves xarxes socials amb fotos d'aquests dies:



I sobre aquests dies, el dia 31 pel matí vaig anar amb la Valeria Tapia i més mestres de l'escola a un parc per nens. Una bogeria amb moltíssims nens! jejje Però va ser molt divertit, sobretot pels petits i ens dies de fred que no es pot sortir al carrer gaire estona. Al migdia vam anar a dinar a casa seva amb ella i la Paola Tavera, una altra mestra del Perú. Allà vam passar una bona estona compartint experiències del que és estar lluny durant les festes del teu país i la família, ja que elles aquí només hi tenen els marits i els fills. De tornada cap a casa, amb la Paola i el seu fill David vam anar a visitar al seu marit i pare, respectivament, que treballa de meteoròleg a un canal de televisió. Va ser molt divertit ja que ens va ensenyar el plató i tot. 
Finalment, a les 5 menys deu vaig arribar a la casa, just a temps per celebrar un dels moments més emotius de la nit. Amb set hores de diferència entre Catalunya i Minnesota, vaig trucar als meus pares per fer el raïm tots junts! 
I després a celebrar la festa! A la casa, la mare va convidar tres parelles d'amics que van venir amb els seus fills. En total erem 9 adults i 13 infants. Es tractava d'una festa on la finalitat era cuinar tots junts. Pels infants van fer pizza i així ells podien menjar tranquils quan el sopar estigués fet. Hi havia 4 receptes, una per parella. La mare va fer papers amb els noms dels homes i cada dona havia d'agafar un paper que no fós el nom del seu marit. Un cop fetes les parelles, van numerar les receptes i cada home va agafar un número que va coincidir amb una recepta. Mentre cuinaven ja anaven bebent i xerrant així que vam acabar sopant a dos quarts de deu! Hora catalana! I el menu era: una amanida, un pastís de tomàquet, patates a rodanxes fregides i bistec al forn amb salsa. Boníssim! Tot un banquet! Jo era la jutge del concurs! I va guanyar el bistec!
Després del sopar van jugar al password per fer temps fins les 12. Però, abans, a les 11 jo vaig seure davant de la tele per veure com celebraven l'any a Nova York, on es tradicional veure per la televisió a Times Square com cau la bola. 
I a les 12 vaig repetir, això sí, vam canviar de canal, encara que tots estaven a Nova York. És molt curiós perquè ho fan en diferit! Així que per tercera vegada, i aquesta oficialment vaig celebrar el cap d'any! Aquí no es tradició menjar el raïm, l'únic que fan és el compte enrere fins al Happy New Year!

Aquest és el video del moment en què vam fer el compte enrere!


El dia 1 em vaig aixecar "d'hora", a les 10, tenint en compte que sempre m'aixeco a les 2 després d'haver anat a alguna discoteca, jeje, i vaig preparar les maletes per canviar de casa. Vaig dir adéu i gràcies a la família i la Kate em va venir a buscar. Va ser un dia tranquil, d'obrir regals (encara de Nadal!) i vam veure Ratatouille. El dijous dia 2, vam anar al museu d'història de Minnesota. Em va encantar! Jo sóc molt de museus així i hi havia un munt de coses interessants per aprendre. A més, tot era molt interactiu així que els dos nens, el Nathan de 5 anys i el Colin de 8 anys, també van gaudir moltíssim del museu. Després vam anar a sopar a St. Paul i vam anar a veure com el pare de la família, el Marc jugava al Curling. Va ser un dia molt complet!

Una foto del museu!


El divendres al matí vaig quedar amb la Sydney, una companya de la universitat que també viu a Eden Prairie. Vam anar al cine a veure "Saving Mr. Banks", la pel·lícula sobre l'escriptora de la Mary Poppins i com Disney va fer la pel·lícula. Si ho sé, ja l'havia vista, però és que realment em va agradar i ella la volia veure així que vaig repetir! =D 
Per la tarda, amb el Colin vaig estar jugant al Monopoly i al Stratego, un joc que per cert no hi havia jugat mai i em va agradar molt.
Finalment, el dissabte vam anar a patinar sobre gel i després a fer una xocolata desfeta! Amb el fred que feia ho vaig agraï moltíssim! =D

Patinant sobre gel!



I tot i que no era el que havia planejat, vaig tornar, a la tarda, cap a la universitat.
El fet de canviar els plans va ser perquè durant diumenge, ahir i avui hi ha hagut un temporal de vents congelats que van fer que les temperatures baixessin fins a nivell rècords. Hem estat entre els -20 graus i els -30 graus centígrads. I fins aquí bé, t'abrigues molt i ja està, però amb els vents, les temperatures han arribar fins als -40/-50 graus, on no és saludable estar al carrer més de 5 minuts. I us ho puc assegurar, ahir vaig anar a l'edifici principal perquè havia de dinar i sopar i literalment se'm va quedar tota la cara, que era l'únic que portava mig descobert, congelada. Fins i tot els pantalons de la neu em vaig posar per caminar! Una sensació única! No us explico com tinc avui el llavi de tallat del fred! Increïble!
Com bé saber, ahir va ser el dia 6 de gener, dia de reis. Em vaig llevar ben d'hora, o més ben dit vaig dormir molt poc! Primer a les 2 de la matinada, per obrir els regals de casa amb el papa, la mama, el Josep Maria i la Laura. A mi em van portar dues coses! Una bola del món!!!! I un llibre de receptes del Cola-Cao!!!! Genials! A casa m'esperen per quan hi vagi al juny! Després també va venir la iaia a obrir els seus regals! I a les 4 vaig tornar a dormir. Però no creieu que per gaire estona! A dos quarts de set em vaig tornar a llevar i vaig trucar una altra vegada, però aquesta vegada, tota la família del papa estava reunida a casa del Jaume Comas a fer el tradicional vermut que fem cada any. Habitualment a casa la Pepeta, però com que ell té casa nova doncs van aprofitar i així tothom veia la casa! Jaume, espero el meu tour ara que ja està acabada quan torni! =D  I el més important de la trucada, la meva fillola, la Nora va obrir el regal que li havien portat els reis a casa meva. Un avió del Pinypon com aquest:


Li va encantar! Gràcies Reis!!!! La vau encertar! =D
I a més, vaig poder parlar amb tota la família, que feia dies que no els veia! Petons per tots!!!!
Aquí teniu un Collage que vaig fer per desitjar bon dia de Reis a tothom:



I avui ja hem començat les classes una altra vegada, ahir les van suspendre del fred!!, i aquest mes de Gener fem el que s'anomena Interim. Només tenim una assignatura i la fem com un curs intensiu. Per exemple, jo he triat una assignatura sobre els teatres musicals i tinc classe cada dia de 8:30 a 10 i els dilluns i dimecres, a més a més, de 10:40 a 12. És un tema que m'encanta i de moment la classe d'avui m'ha agradat molt, he après més coses de música i he repassat algunes de les que ja sabia. Crec que pot ser una assignatura molt interessant!
I cada migdia dino de 12 a 13 amb el grup de Castellà avançat, que tenen una classe de sostenibilitat, però la fan amb castellà. Així que això és bàsicament la meva feina aquest mes amb el departament, a part d'ajudar als professors a corregir algunes coses, les taules de conversa sopant els dimarts amb els de nivell intermig i les presentacions que faig al curs d'iniciació.
A més, any nou vida nova, m'he proposat cada dia fer esport, i com que tinc bastant de temps lliure, de moment ho tinc tot organitzat per fer-ho: els dilluns aniré a la piscina, els dimarts, dijous i divendres, aniré una hora al gimnàs (avui ja he començat! =D) i els dimecres i els diumenges tinc partits de futbol indoor amb un equip d'amics d'aquí! Així que només em queden els dissabtes, on suposo que descansaré, però potser hi vaig també a jugar algun partit de bàsquet. S'han d'aprofitar les instal·lacions que són una passada!
I fins aquí de moment les meves històries d'aquesta primera setmana d'any!  
Espero acumular-ne moltes més durant les següents setmanes!

Petons i abraçades!

Roser.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada